Thursday, December 5, 2013

Back



Hai blog. Long time no see. Oh God. Somebody, anybody, save me from this awkwardness. Keras macam kayu. /sobs in the corner/

Ok, kali terakhir aku update bulan september yang lalu—sekarang disember. Wait, macam mana nak eja december dalam malay ? Betul ke—disember. Kenapa terasa pelik ja ?—oppss, that's not the point. The point is, aku dah lama tak menaip. Tangan jadi kaku—a bit. Kali terakhir update selepas trial. What do you expect ? Cerita pasal trial pon sekerat jalan. Lol. Ok, aku tak nak sambung cerita tu. HAHA.

SPM ? Sangat best—kehidupan selepasnya. Lol. Semasa journey tu, aku rasa horrible, sucks and shits. Wow, sorry bad words here. Parental Guidance diperlukan kepada kanak-kanak bawah 12 tahun. Lol.

Yang paling worst ketika minggu terakhir. Selepas subjek add maths, aku pukes rainbow. HAHA. Serius. Aku mengalami mual yang teruk selepas tu. Aku search la mr. google why aku vomits even though aku rasa sihat walafiat. Buang masa and bateri phone aku ja, dia bagi aku about pregnant symptoms segala bagai. =.=. Thanks bebanyak mr. google. Tapi jumpa jugak reasons kenapa aku feel nausea. Sebab stress. Aku feel great, no burden or whatever, tapi bila mengadap buku, mula rasa mual. Terutama sekali ketika exam Chemistry. My body couldn't cooperate with me at all. /sigh/. Sampai sekarang bila mind aku fikir about studying, aku rasa funny in my stomach.

Along the journey, trust me, aku study tak banyak. Tengok tv banyak. Time-time kritikal macam tu la banyak sangat cerita best-best. Pastu ada MAMA pulak. Aku ingat tarikh 22 november tu hanya hari special untuk my beloved dino. But a few days before, aku tertahu yang MAMA juga pada hari tu. My world crushed down. Aku tau la pasal voting semua tu. Aku siap voting untuk INFINITE lagi. Aku tak la pulak check bila MAMA ni. Aku siap tahu nak buat kat HK. 

Bila aku tau, freaked out la. Tunggu lagi. Check 8TV, diorang ada tak siar live—tahun sebelum ni aku tengok kat 8TV je. Pastu dapat-dapat tahu channel HD pon tayang. Siap bagi channel M lagi. Muahaha. Not even a word could describe how happy I was. Artist yang aku tunggu, of cos INFINITE. First time masuk MAMA nih. /aku cried, hyuna touched hoya/ AND they even got two awards. Chukahae INFINITE. :D 

To my disappointment, GD tak changed rambut dia time ambil award and performed. Aku anticipated la sangat dia nak tukar rambut ke tidak. Kan tahun lepas time MAMA, dia changed rambut a few times. Tapi takpe he looked adorable with that uncool hair. Dia je yang boleh berambut macam tu, pastu nampak cool. And I got to see my Youngbae oppa perform. God. He's good. /fangirling mood/. Tabi oppa, my reaction—=,=. Congrats kat GD dapat banyak awards—tiga or empat ? Aku tak ingat.

Congrats juga dekat EXO, dapat album of the year award. Performance korang pada malam tu memang breathtaking. Especially time dance atas meja tu. WOW. Impressive. /thumbs up/

Sebelum channel M tu ended, aku sempat tengok WIN. Well, sebelum aku tonton show tu, aku tak berapa minat nak usha show tu online. Aku pulak sibuk. Tapi a few weeks before, ketika WIN started, aku ada la usha diorang terbahagi kepada dua. Team A dan B. Dan dalam proses usha tu seseorang caught my eyes because of his spectacular talents. B.I. Aku ingat nama dia, sebab unik. Aku masih ingat ada yang cerita he made his own raps on the spot. Aku ambil kisah-tak kisah je. Cool sangat ke budak tu ? Aku thought. Pastu aku tahu dia same age dengan aku. Great.

Aku pon tengok WIN. OH MY... Diorang memang sah talented and sah budak-budak ni budak-budak YG. Even my brother impressed. Aku pon kata la kat dia, diorang tu junior Big Bang. Dia angguk je tanda faham. Time tu la aku cari, aku cuba ingat nama yang familiar. Time tunjuk team A aku kenal Kang Seung Yoon tu je. Memang la familiar habis. Pastu tunjuk team B. Oh my, adorablenya.. Then a name popped up, B.I. Ha! Aku tau nama ni. Aku tahu nama je, muka tak ingat =,=. Aku pon poke la adik aku, citer kat dia, B.I. tu umur sama ngan kita. Dia pon kata hmmm. Pastu dia kata B.I tu leader ka ? Wait up. Leader ? Serius ?! Aku tak tahu pon!!! Ok, dia memang leader sebab asyik mengarah members dia je. Aku siap check up profile dia lepas tu. Lol. And one more thing, Bobby comel :3 And from that moment aku support diorang walaupon diorang tak menang. :D

Ok, post ni memang panjang. Banyak lagi nak cerita but I think I should stop.
//KBSWORLD tak tayang Superman Is Back ke ? Nak tengok Tablo appa and cutie Haru :3